Virgin Hyperloop i pierwsze testy z ludźmi

Bonusy bukmacherskie

Najlepsze bonusowe okazje w Polsce

Zbliża się Black Friday, a co za tym idzie, coraz chętniej poszukujemy okazji, które pozwolą nam zaoszczędzić sporo pieniędzy....

Codziennie 20 PLN na STS za obstawienie meczy

Wszyscy typerzy, którzy obstawiają mecze u bukmachera STS każdego dnia mogą liczyć na dodatkowe środki. W ramach akcji "Codziennie...

Typer PKO Ekstraklasy duża kasa do zgarnięcia od BetClic

Pula nagród w promocji "Piłkarski Jackpot" rośnie u bukmachera Betclic i wynosi już 40 000 PLN. I o taką...

2230 PLN tyle do odebrania w nowej promocji Fortuna

Bukmacher eFortuna przygotował limitowaną ofertę promocyjną wszystkim nowym użytkownikom, w której to już na sam start można otrzymać nawet...
Bukmacher
Legalne zakłady bukmacherskie online. Skuteczne systemy bukmacherskie, darmowe typy i analizy sportowe. Promocje za darmo i darmowe bonusy bez depozytów.

Nowoczesne technologie to nie tylko same smartfony i kasyno bonusy bez depozytu, lecz także nowy podbój kosmosu czy też środki transportu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że Virgin Hyperloop przeprowadziło pierwsze testy z ludźmi na pokładzie. Co zatem warto o nich wiedzieć?

Kamień milowy?

Virgin Hyperloop ogłosiło, że po raz pierwszy przeprowadziło test swojego ultraszybkiego systemu transportu z pasażerami. Próba ta miała miejsce 8 listopada na firmowym torze testowym DevLoop mieszczącym się na pustyni pod Las Vegas w Nevadzie. Pierwszymi dwoma pasażerami, którzy mieli przyjemność przejechania się w nowym środku transportu byli: dyrektor techniczny i współzałożyciel Virgin Hyperloop, Josh Giegel, a także szef działu obsługi pasażerów, Sara Luchian. W kapsule o nazwie Pegasus wykonali oni przejazd po torze z prędkością 160 km/h. Nie da się ukryć, że był to kolejny kamień milowy w rozwoju Virgin Hyperloop. Firma ta bowiem została założona w 2014 roku. Dąży do stworzenia systemu transportu magnetycznie lewitujących kapsuł, które mają poruszać się przez prawie bezpowietrzne rury z prędkością do 1223 km/h!

Oczywiście wciąż jesteśmy na początku drogi, gdyż testowy tor posiada tylko 500 metrów długości i 3,3 metra średnicy. Firma do tej pory już przeprowadziła na tym torze ponad 400 testów, jednak nigdy wcześniej z ludźmi w środku kapsuły. Zdaniem osób zarządzających firmą, już teraz jest to pełnowymiarowy, działający hyperloop, który nie tylko będzie działał w próżni, ale będzie mógł przewozić pasażerów. Żadnej innej firmie się to dotąd nie udało. Obecna kapsuła stanowi pomniejszoną wersję tego, co Virgin Hyperloop chce wprowadzić w przyszłości. Docelowo kapsuła ta ma przewozić do 23 pasażerów, ważyć 2,5 tony i mierzyć około 4,5 – 5,5 metra długości. Firma ponadto dodała, że nie będzie to szalony, nowomodny wynalazek science fiction, gdyż już teraz ma namacalny wygląd i działanie.

Grupa typerska VIP na Facebooku Darmowe typy VIP od skutecznych typerów na – www.facebook.com

W docelowym modelu przyspieszenie będzie podobne do startującego samolotu. Kapsuła ma być bowiem napędzana lewitacją magnetyczną, która już teraz z powodzeniem jest stosowana w najszybszych pociągach na świecie. Aktualnie ustanowiony już w 2017 roku rekord Virgin Hyperloop wynosi 386 km/h. Co prawda daleko jeszcze do pożądanej prędkości, jednak już teraz można osiągać całkiem dobre parametry. Na czas testów prędkość wyznaczona została na 160 km/h, gdyż wciąż testowane są systemy wentylacji, zabezpieczeń dla pasażerów.

Realny system podróży?

Od samego początku wiele osób zastanawia się, czy z finansowego i logistycznego punktu wyjścia taki system ma w ogóle rację bytu. Samo zbudowanie centrum certyfikacji ma kosztować aż 500 milionów dolarów. Krytycy nazywają cały system utopijną wizją. Zdaniem Virgin Hyperloop system miał być gotowy do 2020 roku, a teraz został on przesunięty na 2021 rok. Dokumenty finansowe, które wyciekły w 2016 roku, pokazały, że typowy miejski hyperloop kosztowałby od 9 do 13 miliardów dolarów. W przeliczeniu na kilometry wiązałoby się mniej więcej z wydaniem od 84 do 121 milionów dolarów na milę (1.6 km). To znacznie więcej niż jest obecnie wydawane na systemy szybkiej kolei. Ponadto największy problem stanowi tutaj nie osiąganie prędkości, lecz zapewnienie bezpieczeństwa. Typowe rury do podróży mogą być przecież narażone na trzęsienia ziemi, zewnętrzne wypadki, warunki atmosferyczne czy nawet ataki terrorystyczne. Kolejnym problemem ma być sama zdolność do utrzymania próżni w rurze. Przy dłuższych trasach sprawi to ogromne problemy logistyczne. To na chwilę obecną jedne z wielu problemów, z którymi muszą się zmierzyć twórcy przyszłego środka transportu.  

/ 5. Ocen:

Nowa oferta legalnych bukmacherów Bonus bez depozytu 29 PLN (kod: BETONLINE) – www.sts.pl
Cashback 550 PLN (kod:: KOD550) – www.betclic.pl
Bez ryzyka 600 PLN (kod: BETONLINE) + 3 x 777 PLN – www.betfan.pl
Darmowe bonusy bukmacherskiebetclic polska bonus 2021

Typy bukmacherskie

Typy bukmacherskie – 13 stycznia. Pewniaki za darmo

Jedno z środowych spotkań w holenderskiej Eredivisie będzie to rywalizacja pomiędzy Feyenoordem z Zwolle. Faworytami tego meczu niewątpliwie są...

Typy na dzisiaj